מחשבים שכבה ג'

איך שיר נולד- יהונתן גפן


  • אז איך היה בחופש?...כותבים חוויה
  • עכשיו נזכר איך כותבים חוויה:
    מתחילים בכותרת

    כותבים פתיחה (אני רוצה לספר לכם על חוויה שהיתה לי בחנוכה.
                        או
                        בחנוכה היתה לי חוויה שאספר לכם עליה). 

    עכשיו כותבים תיאור של החוויה: 
        ספרו מה היה לכם. 
        כתבו עם מי הייתם.
        איפה זה היה (בבית, במרכזון, בקניון, בירושלים, בקולנוע, בנחל כזיב, בנהריה, בחנות)
        מתי זה היה (ביום ששי, בבוקר, אחרי הצהרים, לפני כמה ימים, בערב של הנר הראשון,                     ביום האחרון של החג, מאוחר בערב)

    מילים (פעלים) שיכולות לעזור:

    ראיתי ...

    שמעתי ...

    למדתי ...   

    אכלתי ...

    ביליתי ...

    קראתי ...


    מוסיפים את הרגשות שהיו לכם בעקבות החוויה (שמחתי, התעצבתי, התרגשתי, כעסתי, הופתעתי, התאכזבתי, התלהבתי, הצטערתי, נהניתי, חבל שנגמר, אהבתי)

  • אינטרנט בטוח
  • וידאו של YouTube



  • דתיה בן דור
  • מהו שטו"ז?
    גלו בעצמכם באתר של דתיה בן דור.
    מי רוצה להוסיף לנו שטו"ז חדש?
    מוזמנים לפתוח מסמך  ולהוסיף שטו"ז משלכם בשורה משלכם.

    תוכלו להיכנס גם לאתר גלים למדור על דתיה בן דור
  • יצאנו ממצרים - כדאי לזכור!
  • חג הפסח קרב ובא
    לפניכם מספר פעילויות לעבודה בסדר אותו תבחרו בעצמכם:




    ולסיום, 
    בפעילות סיפור יציאת מצרים שלי תוכלו להנות מסיפור אישי שלכם...
    וגם להיזכר איך אתם באמת יצאתם ממצריים:

  • כותבים הוראות - איך ולמה? מתי משתמשים בכתיבת הוראות?
    נכנס למשימת "אופק"  כדי להתנסות בכתיבת הוראות - דרך המשימות לביצוע היכנסו למשימה "קסם של אצבעון".
    בדף הכתיבה, הנכם מתבקשים לכתוב הוראות להכנת שיקוי.
    זהו שיקוי קסמים: משקה מיוחד שמערבבים ושמי ששותה אותה נעשה עליו קסם. 
    בתום עבודתכם הגישו את המשימה.