מינוף תרבות המצויינות בבית הספר "פסגות"


תוכנית אמירים- מנהיגות בראי המצויינות תשע"ו



תוכנית "אמירים" הינה תוכנית ייחודית הפועלת לטיפוח תלמידים מצטיינים ולפיתוח תרבות של מצויינות והעצמה בבית ספרנו זו השנה החמישית. 

התלמידים זוכים לתוכנית לימודים ייחודית במגוון תחומי דעת שאינם נכללים בהכרח בתוכנית הלימודים הרגילה ובמסגרתה
הצוות החינוכי מאפשר לתלמידים להביא לידי ביטוי את המצוינות שבהם.

התכנים המובאים נלמדים בדרך חוויתית ומאתגרת, הכוללת חקר וגילוי ומאפשרת הזדמנות ליצירתיות, להעלאת שאלות אותנטיות ולהתמודדות עם פתרונן.

כל זאת יחד עם הפדגוגיה הייחודית ותכני הלימוד, מהווים דרך נוספת למינוף התלמידים המצטיינים ולהעשרתם.

מידע נוסף ניתן לקבל דרך הקישור הבא:

קבוצות מצוינות תשע"ו:

          שכבה ד'                                  שכבה ה'                                      שכבה ו'

שחמט- אריק פרידמן.                 מתמטיקה- הדס פילדרמן.                   אנגלית- סיוון עטייה. 

מדעים- אוריה כליפה.                 מחשבים-  סיגל ג'יבלי.

חברתי- ערכי- רותי פוקס             חברתי- ערכי-  שגית גרשוני                חברתי ערכי- שגית גרשוני.


   "המצוינות היא מידת הרצון, השאיפה למצוינות היא מידת ההשקעה, והשמים הם הגבול".

                                                                                                       (ברק בן אליעזר)                                                    

                                                                                                          בברכת הצלחה,

                                                                                                      הדס פילדרמן - רכזת מצוינות.


כל הכבוד לתלמידי ומורי אמירים
 על הובלת "יום התלמיד" בביה"ס.

גיליתם מצוינות, השקעה, עבודה רצינית ואחריות רבה.
יישר כוח!

מצורפות תמונות מהפעילות:
אמירים מתמטיקה:
אמירים מתמטיקה

                                                                          אמירים אנגלית:
                                                                       אמירים שחמט:

                                                                     אמירים מדעים:
 

11.2.16 אמירים מתמטיקה
לקראת יום השיא בגיאומטריה בהובלת תלמידי אמירים למדנו על הקשר בין גיאומטריה לאומנות האוריגאמי.
חקרנו אלכסונים בעזרת הדגם "פרח" וחקרנו תכונות של מרובעים בעזרת הדגם "קופסת סוכריות".
מצורף קישור לאתר " המרכז הישראלי לאומנות האוריגאמי" ובו הסבר על התפתחותה של אמנות זו.
4.2.16 אמירים מתמטיקה:
השבוע למדנו על הבעיה המתמטית "שבעת גשרי קנינסברג".
התנסינו בשרטוטים שונים ומאתגרים של צורות , בחנתם אחד את השני בשרטוטים שיצרתם.
מצורף קישור לחידה בנושא:

25.9.15 אמירים מתמטיקה:
השבוע למדנו על "פלינדרומים" במקורות.

מהו פלינדרום?

 

פלינדרום הוא מילה, מספר או משפט שניתן לקרוא משני הכיוונים, משמאל לימין ומימין לשמאל, ללא שינוי התוצאה.

 מילים שהם פלינדרום: אמא, אבא, ונתנו.

פלינדרומי מספרים:33   2002  123454321

המספר 123 הוא לא פילנדרום, אך בעזרת פעולת חיבור פשוטה (חיבור המספר בהיפוך סיפרותיו) הפכנו אותו לפילנדרום לכן הוא ניקרא פילנדרום מדרגה ראשונה.

כדי להפוך את המספר 59 לפילנדרום יש לבצע 3 תרגילי חיבור ולכן הוא נקרא פילנדרום מדרגה שלישית.


חידה לסוף שבוע:

מצורפת כקובץ למטה.



11.9.15 אמירים מתמטיקה:
השבוע למדנו על הסיפור "האיש שאהב מספרים"
ופתרנו את חידת "ארבעת מספרי 4" מתוך הסיפור/ מחזה.
כמו כן חיברנו חידות משלנו בעזרת מספרים נוספים.
דרך הסיפור למדנו על סדר פעולות החשבון ותכונות של מספרים.

חידה לסוף שבוע: 
נסו להגיע בעזרת המספרים 1, 5, 6, 7  ובעזרת פעולות החשבון  למספר 21  .



ĉ
סיגל ג'יבלי,
16 בנוב׳ 2015, 11:13
ĉ
סיגל ג'יבלי,
9 בנוב׳ 2015, 10:31
ĉ
הדס פילדרמן,
17 בדצמ׳ 2015, 4:28
ĉ
סיגל ג'יבלי,
7 בספט׳ 2015, 10:53
ĉ
סיגל ג'יבלי,
12 בינו׳ 2016, 5:11
ĉ
סיגל ג'יבלי,
12 בינו׳ 2016, 4:51
ĉ
סיגל ג'יבלי,
12 בינו׳ 2016, 4:48
ĉ
סיגל ג'יבלי,
28 בנוב׳ 2015, 6:06
ĉ
סיגל ג'יבלי,
12 בינו׳ 2016, 4:55
ĉ
סיגל ג'יבלי,
12 בינו׳ 2016, 5:03
ĉ
סיגל ג'יבלי,
26 בינו׳ 2016, 3:58
ĉ
סיגל ג'יבלי,
19 בינו׳ 2016, 4:09
ĉ
הדס פילדרמן,
27 בספט׳ 2015, 23:38
ĉ
סיגל ג'יבלי,
26 בינו׳ 2016, 4:01
ĉ
סיגל ג'יבלי,
26 בינו׳ 2016, 3:51
ĉ
סיגל ג'יבלי,
26 בינו׳ 2016, 3:57
ĉ
סיגל ג'יבלי,
26 בינו׳ 2016, 3:59
ĉ
שם.doc
(36k)
סיגל ג'יבלי,
26 בינו׳ 2016, 3:56
ĉ
סיגל ג'יבלי,
12 בינו׳ 2016, 4:46
Comments